Het is heel eenvoudig

We leggen graag uit hoe makkelijk je een bestelling plaatst en wat je van ons mag verwachten.

Waar moet ik aan denken als ik producten bestel?

Deze informatie is minder van toepassing voor ons vaste assortiment zoals koek, donuts en CakeJars. Het is vooral van toepassing voor taarten en cupcakes.

Alle informatie die wij nodig hebben wordt gevraagd op de bestelpagina’s (met name bij de maatwerk producten) en bij het afrekenveld. Denk dan aan informatie over je bestelling (wat wil je, hoe moet het er uit zien en welke smaken wil je) maar ook informatie over de levering zoals afleveradres etc.

Het is belangrijk om alle informatie op de bestelpagina’s goed door te lezen. Er staat soms wat veel tekst, daar zijn we ons van bewust. Maar die tekst staat er niet voor niks, het is belangrijke informatie en het voorkomt misverstanden. Lees het dus goed door zodat je weet wat je kunt verwachten.

  • Ga je iets bij ons bestellen en hebben wij eerder contact gehad via WhatsApp, email of social media? Denk er dan alsjeblieft aan dat wij alleen naar je bestelling kijken bij het maken van je bestelling en niet terugkijken naar eerder contact. Vermeld dus altijd alles in je bestelling. Dat kan op de bestelpagina maar ook in het opmerkingenveld van je bestelling (bij het afrekenveld). Zo houden het overzichtelijk.

Wat zijn de levertijden?

Voor het vaste en ongekoelde assortiment dat verzonden kan worden met PostNL (koek, donuts, CakeJars, muffins, wafels) hanteren wij een levertijd van 2 tot 5 werkdagen na het plaatsen van je bestelling. Heb jij je bestelling voor een bepaalde datum nodig? Neem dan altijd even contact met ons op of geef het aan in de opmerkingen van je bestelling.

Er zijn uitzonderingen:

  • Feestdagen producten verzenden wij op vaste datums. Deze datum staat aangegeven bij het product.
  • Bij hoge zomerse temperaturen verzenden wij niet. Je bestelling wordt zo snel mogelijk verzonden zodra de temperatuur weer onder de 25 graden zakt. Duurt dit nog lang? Dan nemen we altijd even contact met je op om je hiervan op de hoogte te stellen.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij bieden 3 vormen van verzending aan:

  • Gekoelde bezorging vanaf €19,95
  • Verzending met pakketpost €6,95
  • Brievenbus pakketpost €4,95

Voor België zijn de prijzen van pakketpost €9,95. Gekoelde bezorging en brievenbuspakketjes zijn naar België helaas niet mogelijk. (m.u.v. bruidstaarten vanaf 50 personen.) 

Welke verzend mogelijkheden zijn er?

Omdat we met voedsel werken hebben wij verschillende verzendmethodes:

  • Gekoelde bezorging door een groot deel van Nederland
  • Verzending met pakketpost en indien mogelijk brievenbuspost

Gekoelde bezorging:

Wij bezorgen onze gekoelde producten (taart, cupcakes) binnen de volgende postcodegebieden: 1000-1500, 1800-1900, 2000-2999, 3000-3999, 4600-4999, 5000-5999, 6500-7300.

Dit doen wij enkel op de vrijdagen. Wij bezorgen zelf en u kunt er daardoor op vertrouwen dat wij uw bestelling met de grootste zorg inpakken en vervoeren.

Valt uw adres buiten het postcodegebied dan annuleren wij uw bestelling en brengen wij hiervoor €2,50 administratiekosten in rekening.

Pakketpost:

Producten zoals donuts, koeken en cakejars worden ongekoeld verzonden met PostNL of DHL. PostNL en DHL leveren door heel Nederland en België. Dit doen zij doorgaans de dag na verzending. Je ontvangt van ons een track&trace code om jouw pakketje te volgen. PostNL en DHL geven geen garanties over levertijden en je pakketje kan mogelijk vertraging oplopen. Wij proberen hier in onze verzenddagen rekening mee te houden maar het is niet helemaal te voorkomen, wij geven hier daarom geen garanties op.

  • Wij verzenden onze pakketjes van dinsdag t/m vrijdag.
  • Op zaterdag verzenden we niet omdat PostNL/DHL niet bezorgd op zondag.
  • Bij hoge temperaturen (+25 graden) is verzending op eigen risico i.v.m. mogelijk bederf. Wij verzenden op deze warme dagen met DHL vandaag (zelfde dag bezorgd) en voegen koelelementen aan de producten toe. Producten zelf worden zo veel mogelijk bevroren ingepakt. 

Kan ik ook bestellen als ik in België woon?

Dat kan zeker! Wij leveren namelijk ook (beperkt) in België.

  • Onze pakketpost wordt bezorgd door heel België, wij verzenden met PostNL en/of DHL van dinsdag t/m vrijdag. Doorgaand bezorgen zij een dag later.
  • Wij bezorgen niet in België, het is dus helaas niet mogelijk om taart of cupcakes te laten bezorgen. Voor bruidstaarten vanaf 50 personen maken we een uitzondering, hierover kun je contact met ons opnemen.
  • Brievenbus pakketjes zijn helaas niet mogelijk naar België.

Hoe bewaar ik mijn producten?

CakeJars zijn circa 7 dagen houdbaar, inclusief de verzenddag. In de diepvries bewaar je de CakeJars nog maximaal 3 maanden.

Donuts zijn tot 7 dagen na ontvangst goed. Je bewaard ze het best op kamertemperatuur. In de diepvries blijven ze nog 3 maanden goed.

Koeken bewaar je het beste in een afgesloten trommel. Ze zijn nog ongeveer 3 weken lekker. Je kunt onze koekjes ook heel goed invriezen. Je bewaard ze dan maximaal 3 maanden.

Wafels eet je het beste zo snel mogelijk op. Het liefst binnen 2 dagen na ontvangst. Je kunt ze ook nog 3 maanden in de vriezer bewaren.

Brownies blijven nog ongeveer 7 dagen goed op kamertemperatuur of 3 maanden in de diepvries.

Al onze taarten en gebak bewaar je in de koelkast. Ze zijn ongeveer 4 dagen houdbaar. Als je een stukje over hebt kun je die in de diepvries bewaren. Sluit de doos goed af of verpak het stuk taart in vershoudfolie. In de diepvries is jouw taart nog ongeveer 3 maanden houdbaar.

Met welke voedsel intoleranties kan ik bij jullie terecht?

Wij zijn een 100% glutenvrije bakkerij. U kunt bij ons met een glutenvrij dieet alles veilig bestellen.

Daarnaast hebben we ons gespecialiseerd in lactosevrij en koemelkvrij. Omdat wij hierin graag duidelijkheid willen geven zijn onze lactosevrije producten óók melkvrij.

Wij bakken regelmatig notenvrij, pindavrij en sojavrij. Hierin zijn wij niet gespecialiseerd maar we doen uiteraard wel ons uiterste best om u hierin zo goed mogelijk te helpen.

Omdat wij in de bakkerij wél met melkproducten, noten en pinda’s werken is kruisbesmetting niet uit te sluiten en op eigen risico. Uiteraard doen we er wel alles aan om deze kans zo klein mogelijk te maken.

Wij bakken niet ei-vrij of suikervrij. Ook niet op aanvraag.

Bij al onze producten staan de allergenen door middel van icoontjes aangegeven. Daarnaast proberen we zo veel mogelijk de ingrediënten en voedingswaarde te vermelden. Omdat dit erg veel werk is kan het bij nieuwe producten even duren voor dit is bijgewerkt.

Ik heb een compliment of klacht, wat moet ik doen?

We zijn dol op complimenten! Maar ook opbouwende klachten zijn waardevol. Het helpt ons om onze producten te verbeteren.

Wij hebben een goed recensie systeem die automatisch om een recensie vraagt en deze (na verificatie) ook automatisch aan de website toevoegt. Dit heeft ook nadelen, want op drukke dagen kan uw recensie er tussendoor glippen. Hij komt dan wel op de website te staan maar uw recensie wordt niet altijd gelezen of veel te laat. Bij een compliment is dit niet zo erg omdat je tevreden bent, maar een klacht handelen we graag zo snel mogelijk met je af.

Heb je een klacht? Neem dan alsjeblieft altijd direct contact met ons op. Indien mogelijk kunnen we dan tot een oplossing komen. Doe dit zo snel mogelijk.

Bij klachten is het volgende belangrijk:

  • Stuur (indien van toepassing) duidelijke foto’s mee
  • Als je klacht gaat over de smaak van het product dient het product of wat er van over is terug gestuurd of gebracht te worden naar de bakkerij voor beoordeling. Indien je klacht terecht is zoeken we dan samen naar een passende oplossing. Net als in ieder restaurant of winkel kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen als het product in zijn geheel is opgegeten of weg gegooid. Het dient op verzoek altijd retour te komen.

Vergeet alsjeblieft niet dat wij ook mensen zijn, fouten kunnen gemaakt worden en we vragen je om je klacht op een vriendelijke manier met ons te delen ♥

Voor meer informatie over klachten verwijs ik je graag naar onze algemene voorwaarden.

Informatie over onze glutenvrije bruidstaarten

Voor onze glutenvrije bruidstaarten werkt het anders

Hoe wordt de bruidstaart bezorgd?

Jullie glutenvrije bruidstaart wordt gekoeld bezorgd. Wij bezorgen onze taarten zelf, dat doen we met de grootste zorg.

Het is belangrijk om voor het goede tijdvak te kiezen bij het bestellen van jullie bruidstaart. Je kunt kiezen uit 3 tijdvakken:

  • Tussen 8:00 en 18:00 uur
  • Tussen 8:00 en 13:00 uur (+€15,-)
  • Tussen 10:00 en 13:00 uur (+€30,-)

Op sommige locaties is het personeel niet om 8:00 uur aanwezig, het is daarom belangrijk dat jullie dit eerst even navragen voordat jullie een keuze maken voor een tijdvak. Het is ook belangrijk dat zij zelf voor ruimte zorgen in de koeling, de taart kan niet langer dan een uur buiten de koeling staan, op warme dagen kan dat zeker niet. Een aantal dagen van te voren nemen wij nog contact op met de locatie over de bezorgtijd.


Bezorging op vrijdagen is mogelijk voor ieder formaat taart, hij gaat dan met onze vaste bezorger mee. Op overige dagen (dinsdag t/m donderdag en zaterdag) bezorgen wij alleen taarten vanaf 40 personen.

Wij bezorgen binnen de volgende postcodegebieden:

1000-1500, 1800-1900, 2000-2999, 3000-3999, 4600-4999, 5000-5999, 6500-7300

Bezorging in België of buiten de postcodegebieden is vaak mogelijk in overleg maar alleen voor taarten vanaf 65 personen. Neem voor het bestellen eerst contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

Wat moeten jullie zelf regelen?

Jullie bespreken met de locatie vanaf hoe laat zij aanwezig zijn en aan de hand van het tijdstip van het aansnijden kiezen jullie vervolgens in het bestelformulier een tijdvak die hierbij aansluit.

  • Voorbeeld 1: Jullie snijden de bruidstaart aan na de ceremonie, dit is rond 14:00 uur. Er is vanaf 10:00 uur iemand op de locatie aanwezig. Jullie kiezen dan voor het tijdvak van 10:00 tot 13:00 uur.
  • Voorbeeld 2: Jullie snijden de taart aan als dessert en de taart wordt thuis bezorgd dus er is heel de dag iemand thuis. Jullie kunnen kiezen voor het tijdvak van 8:00 tot 18:00.

Wat jullie verder moeten bespreken is dat er een koeling aanwezig moet zijn die groot genoeg is voor de taart mét doos. De meeste locaties weten dit omdat ook zij volgens de regels van de warenwet werken, maar een enkeling weet dit niet. De taart moet goed gekoeld staan (onder de 8 graden Celsius). De gemiddelde doos voor een stapeltaart is ongeveer 45cm hoog. Voor kleine taarten (1 laag) of hele grote taarten (hoger dan 3 lagen) wijkt dit uiteraard af.

Wat regelen wij voor jullie?

Na het bestellen tot aan jullie grote dag regelen wij verder alles voor jullie. Wij nemen een paar dagen voor de bezorging zelf contact op met de locatie om de bezorging nog af te spreken en zorgen ervoor dat hij op tijd bij hen in de koeling staat. Vanaf dat moment regelt de locatie het verder.

Jullie hoeven na het afstemmen van het tijdvak met de locatie en het bestellen van de taart verder dus niets meer te doen

Hoeveel contactmomenten zijn er?

Als jullie een bruidstaart bij ons willen bestellen zijn er in principe een aantal momenten waarop we contact hebben. Maar niets is verplicht, als jullie hier geen behoefte aan hebben hoeft dit natuurlijk niet.

Dit is in ieder geval vooraf als jullie nog aan het oriënteren zijn. Jullie kunnen ons mailen of bellen en vragen naar de mogelijkheden voor jullie datum. Als wij nog plek hebben op die datum kunnen jullie er vervolgens voor kiezen om de proeverij te bestellen. Dit is zeker geen verplichting, als jullie al weten welke smaak jullie lekker vinden kunnen jullie ook direct de taart bestellen.

Vervolgend kunnen we na het proeven een telefonische afspraak inplannen om samen het bestelformulier van de bruidstaart te doorlopen. Jullie kunnen van te voren samen alvast bedenken wat jullie willen en tijdens deze belafspraak nemen we dan alles door. Eventuele vragen kunnen ook tijdens deze afspraak gesteld worden. Jullie kunnen ons hiervoor benaderen, maar wij sturen ook nog een email ongeveer een week na de proeverij.

Na het bestellen van de taart spreken we elkaar een tijdje niet, maar als jullie tussentijds vragen hebben of nog iets willen aanpassen mogen jullie natuurlijk altijd zelf contact opnemen.

Wij nemen op de maandag voorafgaand aan jullie bruiloft weer contact op per email. Dan controleren we of alles nog klopt en wensen we jullie natuurlijk een hele mooie dag.

In principe hebben we geen vaststaande contactmomenten. Jullie mogen ten alle tijden vaker contact opnemen, of minder vaak als jullie hier behoefte aan hebben.

Waarom zijn bruidstaarten duurder?

Dit is een vraag die we regelmatig krijgen en hier zijn we graag transparant in.

In bruidstaarten gaat meer tijd zitten:

  • Er is veel contact tussen jullie als bruidspaar en ons.
  • Wij regelen voor bruidstaarten veel meer, zo stemmen we alles af met de locatie en worden een aantal luxere producten apart besteld.

De ingrediënten en materialen zijn duurder, voor bruidstaarten gebruiken we alleen de hoogste kwaliteit. Producten die wij bijvoorbeeld niet aanbieden bij onze ‘normale’ matwerk taarten:

  • Bloemen van de beste bloemisten
  • Écht 24K bladgoud
  • Hoge kwaliteit fruit, ook de luxere vruchten zijn een optie voor de bruidstaarten
  • Bijzondere technieken die erg tijdrovend zijn passen wij alleen toe op onze bruidstaarten

De bezorging van bruidstaarten heeft altijd voorrang. Zo plannen wij onze bezorgroutes altijd om de bruidstaarten heen. Als de bruidstaart om 10:00 uur bezorgd moet worden gebeurd dit ook, alle andere bestellingen worden hier vervolgens omheen gepland. Dit is een optie die we voor onze ‘normale’ taarten niet aanbieden.

Hebben jullie geen behoefte aan contactmomenten, willen jullie deze luxe ingrediënten niet en is deze extra service voor jullie ook niet nodig? Of hebben jullie gewoon behoefte aan een meer budget vriendelijke taart? Bestel de taart dan via onze custom cakes.